19 de juliol, 2007

Coneixent els entorns

El darrer cap de setmana, malgrat haver estat climàticament inestable, ens va permetre fer una parell d'excursions curtes i conèixer nous racons de l'entorn natural més proper a Vigo.

Dissabte: Ruta circular de Priegue (12,3 km), on vam poder contemplar un dels múltiples petròglifs que hi ha escampats per Galícia. (Petròglif: gravat o dibuix prehistòric fet sobre la roca nua.)



I d'una espectacular vista panoràmica amb les Illes Cíes al fons (feu clic a la foto per ampliar-la).








També vam saludar a un cavall curiós que treia el cap pel damunt d'una tàpia...



Diumenge: Pujada al Galleiro des d'O Valado (12 km)

En total, al llarg de les dues caminades vam creuar-nos només amb 4 persones: dues el dissabte (un guiri i un local amb pinta de budista que anava meditant mentre passejava tres gossos) i el diumenge, dos germans bessons que eren realment com dues gotes d'aigua.

A mi em continua xocant moltíssim que amb tanta verdor, tant de bosc i tant d'espai disponible, els gallecs no s'hi passegin... Ves!





Els cavalls que vam trobar-nos al final de la caminada del diumenge eren d'una elegància que feia esborronar. El mascle, imponent, no ens treia l'ull de sobre...


21 comentaris:

Mariano Zurdo ha dit...

Y mira que es bonito leer otros idiomas cercanos, porque aunque hay cosas que no entiendes, con el contexto se soluciona. Y más con esas preciosas imágenes.
yo hace mucho que no camino por la montaña, pero cuando lo hacía me sorprendía lo mismo que a ti. Si andas dos pasos más allá de los aparcamientos y las parrillas prácticamente andas solo.
Petonets

Viguetana ha dit...

Gracias Mariano por intentar leerlo a pesar de no entender alguna palabreja (como "bessons" que significa "gemelos").
Es que me cuesta entender por qué estamos dando la espalda a placeres tan sanos, bonitos y baratos como es pasearse por el monte. Y más aquí, en Galicia, donde en ningún caso el camino es difícil ni demasiado abrupto...
Si pienso egoistamente, me parece genial porque así todo queda para nosotros dos. Pero en realidad me entristece porque entonces entiendo más todavía que el monte se degrade, se incendie, se explote y se contamine.
Lo dejo, que ya me estoy poniendo trágica.
Besitos diestros.
:-P

Anònim ha dit...

qué es eso de "petonets"?

Viguetana ha dit...

Jaime, seguro que eres capaz de deducirlo por ti mismo.
:-P
Besitos

Im-Pulso ha dit...

M'agrada esoltar (llegir) paraules de persones nascuda lluny de Galicia que parlen amb admiració de aquesta terra.
Pels mateixos motius, fa uns anys, a Catalunya, m'agradaben els testimonis dels que s'adonaban de que les fronteres tenen un valor relatiu i de vegades origen artificiòs.
Una abraçada.
(Perdona el meu català, fa vint anys que vaig deixar Barcelona i la pràctica del meu català es limita a les xerrades que tinc amb les meves filles; tenim el compromís de no perdre el català malgrat que viure a l'altra banda de la Península té els seus condicionants... ¡I les seves i naturals "imposicións" naturals!)

Viguetana ha dit...

Ei, Fèlix!
Les fronteres són purament històriques i arbitràries. I lés més perilloses es troben a la ment de les persones.

Tot un detall que t'hagis llançat a escriure'm en català. D'aquí poc fins i tot a mi em costarà escriure'l, ja que tampoc no el parlo mai des que visc a Vigo.

Im-Pulso ha dit...

Jo visco a Coruña i les meves filles més grans a Vigo, no't sabría dir perqué, pero Vigo es una ciutat que a moltes persones procedents de Catalunya ens recorda sabors i paisatjes urbáns barceloníns, sense oblidar que Vigo té el cosmopolitisme que Coruña ha perdut... I en aquest punt prefereixo no assenyelar els responsables polítics del "aldeanisme" que moltes vegades embruta l'imatge de la ciutat herculina.

wen- ha dit...

Ains viguetana wapa, que entrada mas chula y que comentarios mas chulos!!! Yo el catalán lo leo bien , lo entiendo y lo hablo, pero lo de escribirlo...ay!! eso ya es otra cosa reina!!! XD Por eso leo en catalán, para intentar aprender a escribirlo, pero anda que no es dificil la gramática catalana tia... uffffff.
Me encanta verte por ahí con tu colegui por la montaña. tienes una pinta de tia maja que no puedes con ella!!!y lo del tubo.. esta vez no me voy sin decirlo...es para beber supongo, pero es que jamás se lo había visto a nadie!!
Yo de mas jovencita y sobre todo de niña hacía muchas marchas, muchas. Mis padres son montañeros de toda la vida y nos llevavan a mi hermano y a mi a todos lados.
La montaña me encanta, yo vivo en la sierra y creo que no podría vivir en otro lado, pero ya casi no hago marchas... estoy fatal de forma y me custa cantidad... A ver si ahora con el gim y tal me pongo a tono y volvemos porque aqui estamos rodeados de parque natural del guadarrama. Auqneu ya me lo he pateao enterito, pero es precioso.
Los caballos me han flipado, y la foto en la que se ve al fondo las islas cies es una belleza.
Eres un encanto :)
( Ale, toma comentario largo)

PD: acepto lo de llamar a los amigos este finde... espero cumplir, porque tengo bastante curro.. :)

Viguetana ha dit...

Fèlix: jo només m'hi he passejat un parell de cops per A Coruña i, sincerament, t'he de dir que em va sorprendre molt perquè la vaig trobar... "carca". De veritat. I no m'ho esperava. S'hi respira un aire retrògrada, però no et sé dir ben bé per què...
Nosaltres no vam triar Vigo. La vida ens hi ha portat per motius laborals del meu xicot.
Un plaer parlar amb tu.

Viguetana ha dit...

Wen: jajaja, gracias por lo de maja y wapa, jajaja!
:-)
Lo del tubito, sí, es para beber y no tener que ir con la cantimplora p'arriba y p'abajo. De hecho, se trata de una bolsa de plástico grueso, que va metida en la mochila, y de la cual sale este tubito que ves en la foto. Es un invento muy práctico. Lo llaman "Camel bag". Obvio, ¿no? :-P
Por cierto, no conozco la sierra de Guadarrama. El día que me pase por ahí, te aviso, jeje! Hala, a entrenar!
Gracias por la visita, Wen.
A ver si me aplico yo también y llamo a mi gente.
Buen finde, chula.

Anònim ha dit...

Que t´anava a dir!!! m´encanta llegir el teu blog és com escoltar-te una miqueta
"No todo silencio es olvido, ni toda ausencia es distancia."

ptonets

Anònim ha dit...

les fotos dels cavalls fantàstiques, que m'hi portaras el dia que vingui? Eula
la nova caratula molt maca, i obrint dimensions!!!

Viguetana ha dit...

Silvanus, per això escric el blog. Perquè, qui vulgui, sàpiga de nosaltres (o del que em passa a mi per la barretina) sobre la marxa.

Eula: quan vinguis, et porto on vulguis. El tema cavalls, però, no es pot organitzar, ja que van solts. Mola, eh?
Petonets

Anònim ha dit...

No sé si estan més guapos els cavalls o l'Adrián y tu :-)
Petonassos per a tots dos!
Chap

Viguetana ha dit...

Ai, gràcies, Chap.
Tu sempre pujant-me la moral,jijiji.
Bisous

banderas ha dit...

Hola preciosa... y hola Adrian! Me alegra que os guste nuestra tierra (a pesar de "la climatología adversa", como dirían en TV). Yo hace tiempo que no practico senderismo por "dos pequeñas razones" pero estoy deseando que sean un poquito más mayores para aficionarlos al tema. Iba a comentar algo sobre los "gadgets" pero se me han adelantado...ja!ja!ja!.

Yo tengo una especie de riñonera portabidones que tampoco va mal, porque te deja las manos libres y no va tan suelta como una cantimplora, pero tienes que sacarla y ponerla para beber... desde luego el "camel bag" es un señor invento.

Bicos... y a ver si te dejas ver por alguna "carrerita" , que últimamente andas un poco perdida ¿no?

Viguetana ha dit...

Pues sí, Banderas, más que perdida, yo diría directamente "desmotivada"...
:-(
A ver si consigo salir de este "ostracismo" deportivo.
Bicos

Jove Kovic ha dit...

Emociones lingüísticas aparte, las fotos son una caña. Me dan unas ganas enormes de ver aquello.

Anònim ha dit...

Pues venga arriba ese ánimo, por que si no me equivoco, dentro de poco más de un mes tienes que correr la Transalpine. Y hay que dejar el pabellón nacional bien alto. Nosotros somos otro equipo mixto y estamos entrenando a tope. Nos vemos en Oberstdorf.

Viguetana ha dit...

Hola Anónimo,
prefiero que la gente que se pasa por aquí firme con algún nombre... pero bueno.
Precisamente estoy desmotivada porque NO podremos participar en la Transalpine este año debido a una lesión de Adrián.
Pero os deseo lo mejor a vosotros. Y que os lo paséis genial.

Viguetana ha dit...

Jovekovic: pues no te cortes y vente para acá, que merece mucho la pena.
Además, se come de maravilla.
Ah, y no hace tan mal tiempo como dicen en las noticias. Eso seguro.
Petonets